niedziela, 9 stycznia 2011

NAPISALI DO NAS "TECZKA" NR 125/I.2011


NAPISALI DO NAS "TECZKA" NR 125/I.2011
FRANCISZKANSKI RUCH EKOLOGICZNY CHARYTATYWNY I HISTORYCZNY
PRZESLAL NAM ZAPROSZENIE NA SPOTKANIE FILMOWE W GDANSKU W DNIU 8.I.2011 O GODZINIE 13-ej 30

Stowarzyszenie jest notyfikowane przy ONZ i Radzie Europy.



---------------------------------------------

SOSNOWIEC w latach 1973 -1980 był nieciekawym miastem, w którym w dniach wolnych od pracy nie było wiadomo co ze soba poczać. Uniwersytet Ślaski miał tam swoje filie humanistyczne : Instytut Filologii Romanskiej i Instytut Filologii Angielskiej.
Krótko trzymane przez wladze uniwersyteckie, Niemożliwe bylo np. zorganizowanie przedstawienia Moliere'a "les Femmes savantes", Studentce; która miala grać jedna z glównych ról, zagrożono wtedy usunieciem z uczelni; aparat fotograficzny; kupiony by robic zdjçcia przedstawienia osobiscie zabrał kolega partyjny i "zabezpieczyl" na amen. Rektorem U; Sl; jest prof; Wieslaw Banys, z Instytutu Romanistyki, zasluzony wôwczas;
Kiedy Dziennikarze Polonijni przyjechali do Katowic po raz pierwszym nie wierzyli własnym oczom.Nowe, jqsne bloki. otoczone drzewami. przestronne ulice i.... piękny pomnik Jana Kiepury w centrum miasta. Kiepura był " Chlopcem ze Sosnowca" i
jego dumą. Dlaczego nie mówiono o nim w tzw. "minionej epoce"? Może dlatego, że nosił się elegancko w jasnych garniturach
białych rękwiczka i nijak nie pasował do "panstwa chłopów i robotników"? Był też twórcą rozwoju Krynicy jako uzdrowiska.

A teraz, w Nowym Roku "wrôciismy do Sosnowca" - odezwał się z tego miasta Piotr Dolny , przysylając nam swojw wiersze i pisząc o swoich projektach życiowych. Zamieszczamy jego wiersz i podajemy adres mailowy. Piotr Jest niepełnosprawnym
młodym człowiekiem, bardzo zaradnym i lubiacym kontakty . Ma też swoja stronę internetową. Poznajcie Piotra i zaprzyjaźnijcie się z nim.

Piotr Dolny

Moje wiersze są wyrazem mojego stanu ducha. Przez nie jest mi łatwiej wyrazić co czuję, może to śmieszne, ale odkąd pisze, jest mi łatwiej w codziennym życiu. Ja sam przez to, że piszę, zacząłem inaczej patrzeć na świat, szarość dnia codziennego. A poza tym są osoby, które cenią mnie za to co piszę, podoba im się mój język i sprawy jakie poruszam w swoich wierszach: Miłość, Rodzina, Dom, Smutek... Ktoś kiedyś powiedział czytając jeden z moich wierszy Samo życie... Piszę od czterech lat, dotąd pisałem do szuflady, i dla kobiety mego serca. Głównie to za jej namową, moje wiersze zostały opublikowane na mojej stronie. Teraz daje je Wam do ocenienia i wyrażenia opinii na ich temat...
Dziekuję, Autor.



„Tuż obok…”

Tuż obok jestem – czy teraz mi wierzysz?
Tuż obok jestem – mówiłem, że się spełni.
Tuż obok jestem – na przekór wszystkiemu.
Tuż obok jestem – wierny sercu Twemu…

Tuż obok jestem – śmiało otwórz oczy.
Tuż obok jestem – będę z Tobą kroczył.
Tuż obok jestem – już nie będziesz sama.
Tuż obok jestem – tak jak tego chciałaś…

Tuż obok jestem – już na zawsze razem.
Tuż obok jestem – wciąż z radości płaczę.
Tuż obok jestem – to nie sen, to prawda.
Tuż obok jestem – Twój - moja ukochana…"

Brak komentarzy: