piątek, 4 marca 2011

ARTYSCI STAMTAD I STAD/"TECZKA"/NR 127/III.2011

TECZKA"/NR 127/III.2011









ARTYSCI STAMTĄD I STĄD

Jerzy TEPER








ODNALEZIONY!!

Pana Arkadiusza Gacparskiego spotkałam wiele lqt temu w Poznaniu i wtedy podarował mi swój Album p.t. "Rysuje złośliwie i
tendencyjnie "z dedykacją- 13.12.98. Jest tam napisanem że nie wolno kopiować rysunków bez zgody autora. Odnalazłam
więc odpowiednią stronę w Szczecinie i napisałam o zgodę. Mam nadzieję, że mój komunikat dotarŁ
Przeglądając ten album stwierdziłam,że bardzo trudno jest, po lqtqch, odczytać rysunek satyryczny odnoszący się do bieżących wydarzen politycznych. Twarze są dziś inne, sytuacje również. Ale pewne rzeczy przetrwały i niektóre rysunki dają się prze-
nieść do dzisiejszej rzeczywistości. Co też sobie pozwoliłam zrobić przenosząc je i prezentując przy pewnych tekstach, opublikowanych w naszym miesięczniku.
W obecnej prezentacji Autora przede wszystkim.



We Wstępie do Albumu Stanisław Michalkiewicz napisał :
"Talent Arkadiusza Gacparskiego objawił się w innej materii - w rysunku - dzięki czemu czytelnicy "NAJWYŻSZEGO CZASU"
mają okazję podziwiania cotygodniowych komentarzy politycznych tego szczecińskiego satyryka, komentarzy będących
często złośliwą, ale trafiającą w sedno, kroniką najnowszej historii Polski.(...)


T
Nie brakuje mu też temperamentu politycznego . W jego rysunkach trafność obserwacji często łączy się z brawurą formy.
Karykatury polityków często wydobywają ich małostki i słabostki, ale-honny soit qui mal y pense - żadnemu nie wypada
się obruszyć, a już w pewnością nikomu kto ceni dobry dowcip.(...)
Talent do satyrycznego sportretowania osoby, znajomość spraw politycznych i umiejętność skupienia tego wszytkiego w
strzałę pointy - to bardzo rzadkie i udane połączenie. Jeśli już porównywać to do Honoriusza Daumier-a.
Arkadiusz Gacparski jest poetą polskiej satyry politycznej."

Brak komentarzy: