piątek, 4 marca 2011

RECENZJE/"TECZKA " NR 127/III/2011

"TECZKA " NR 127/III/2011

RECENZJE

1/ Musimy powrócić na chwilę do książki" KTO ICH WŁASCIWIE ZABIŁ?" by przedstawić najważniejsze punkty krytyki postępowania władz polskich jakie zawiera.
- atmosfera ciągłej presji i obelżywego traktowania głowy Państwa przez kancelarię premiera na pewno wpłynęła
na jakość przygotowań podróży prezydenckiej.
- zaniedbania w przygotowaniach prezydenckiej podróży,
- po katastrofie w Smoleńsku zaniedbania ze strony polskich władz jeżeli chodzi o żądanie od Rosjan właściwego zabezpieczenia wraku Tupolewa 154M i dopuszczenia do jego pocięcia, wybicia szyb i zniszczenia .Ta rozmyślna
dewastacja samolotu musi budzić podejrzenia.
Na szczęście ekipa telewizji;która tam siç znalazła, z innych oczywiscie powodów, zaraz po katastrofie nakręciła film pokazujący techniczne niszczenie Tupolewa 154 M 101(nr boczny), przez robotników którzy wybijali szyby, przecinali
nożycami kable itd.
- Oddanie całej sprawy badania Katastrofy w ręce Rosjan i postawienie Polski w sytuacji petenta oraz wyznaczenie tylko jednej osoby jako specjalisty do współpracy z prokuraturą w Moskwie- płk. Edmunda Klicha.
- Dziwne "kłótnie " między gen. Krzysztofem Parulskim-szefem Naczelnej Prokuratury Wojskowej a prokuratorem Markiem Pasionkiem nadzorującym śledztwo Smoleńskie prowadzone przez Wojskowa Prokuraturę Okręgową w Warszawie.
Prokurator Pasionek (jeżeli chodzi o karierę zawodową) obracał się raczej w środowisku prawicowym ) i miał różne sukcesy w zwalczaniu przestępczości w Polsce.
Generał K. Parulski należał do PZPR od III-go r. studiów aż do końca jej istnienia. Byl nazywany"Krokodylem"( nie on jeden zresztą) bo , jak cytują obiegową anegdotę autorzy . "dużo pyskiem kłapał a mało robił". W zasadzie nie powinien był zajmować się Sledztwem Słolenskił. ponieważ prowadziła je Wojskowa Prokuratura Okręgowaś A jednqk nim się z a j m o w a ł. I był w Moskwie na oględzinach zwłok !! Po jakimś czasie wyszło najaw, że przy tych oględzinach Generał Pqrulski nie odróżnił zwłok cywilnych Prezydenta L. Kaczynskiego i n i e ZAUWAŻYŁ że przy nich leżała noga w nogawce z LAMPASAMI.
Adwokat Rodzin złożył Wniosek o sądzenie gen. K.Parulskiego za takie postępowanie jak również za zachowanie na spotkaniu z Rodzinami, podczas którego miał odpowiadać na pytania. Gdy jednqk wybiła 15.30 pznaczająca koniec urzędowania Pro-
kuratorów . ogłosił że na resztę pytań będzie odpowiadał na piśmie i że zamyka Zebranie.
Dopiero wywołany tą decyzją tumult zmusił Generała do odwrotu i dalszego prowadzenia spotkania.Natomiast, ponieważ Wnioskiem zajął się podległy Generałowi prokurator ... , więc został on ODRZUCONY!!



-------------------------------------------------------------------------------------------------

"OSTATNI LOT" - przyczyny katastrofy smolenskiej - śledztwo dziennikarskie .
Autorzy : Jan Osiecki. Tomasz Białoszewski. Robert Latkowski(pilot). Wyd. M. Prószynski łediq Sp z o.o. W-wa 2010
Jest to druga publikacja na ten temat . Obie ukazały się równocześnie. Bardzo jednak różnią się od siebie. choć mieszczą się
w tym samym gatunku literqckim. który ostatnio bardzo się rozpowszechnił.

"OSTATNI LOT" jest napisany z dużą dbałością o ścisłość opisu technicznego. i jest wynikiem wielu relacji miejscowych
świadków. Nie zawiera opisu ani Zdjęć NISZCZENIA TUPOLEWA, a jedynie fotomontaże przygotowane przez Siergiejq Amielina
oraz fotografie pomiarów dokonywanych przez ekipę polsko-rosyjską dziennnikarzy pracujących na własną rękę, która doko-
nała pomiaru drzew/ np. brzozy 14o cm obwodu w miejscu przecięcia /.
Natomiast wielką wagę przywiązują autorzy do tekstu spisanego z nagrań czarnych skrzynek. do którego dotarli. Zwracają
uwagę na bardzo liczne uchybienia w "procedurach" technicznych i obsługi lotu, na obecność osób trzecich w Kabinie Pilotów
(gen A.Błasika/?/)(Mariusza Kazany i Pawła Janeczka ? ). W dużej mierze są one oparte na przypuszczeniach tam gdzie nie
rozpoznano głosu (anonim) jest to w rozdziale III " LOT KU SMIERCI".
Sa też analizy długofalowych przyczyn Katastrofy a mianowicie OSZCZEDNOSCI na szkoleniu pilotów, na ćwiczeniach symula-
symulatorowych ( qbsolutnie koniecznych w wypadku każdego typu samolotu a zwł. TUPOLEWA 154 M). na ciągłych zmianach
składu Załóg ( po odejsciu R. Lqtkowskiego ze stanowiska komendanta 36 SPLT ( w roku.... . który specjalnie dbał by ze sobą
latali zawsze ci sami ludzie, ze sobą zgrani w działaniach).i sam był komendantem każdego oficjalnego lotu VIP-ów. Nq "TUTKACH" przelatał 12 lqt.
NA OSZCZEDNOSCIACH W ZAKUPIE NOWYCH MASZYN. wlokących się jeszcze od czasu Wł. Rakowskiego.
Jakoś qutorzy wspomnieli ile wydawano na propagandę" ratowania komunizmu" na zmianę szyldów partyjnych

Brak komentarzy: